Běžecké stopy severovýchodní Krušné hory
CZ | DE | EN

Vytiskni tuto stránku Poslat odkaz na tuto stránku   Krušnohorská bílá stopa > Střediska KBS > Petrovice

Petrovice

Běžecké stopy udržuje

Petrovický spolek pro obnovu a zachování tradic, z.s.

Úsek
Krásný Les - Mordova rokle - Petrovice - Nový Dvůr - Rájec - Tisá - Ostrov - Sněžník

Počet km
Krušnohorská bílá stopa - 24 km
Červený okruh - 20 km
Zelený okruh - 10 km
Žlutý okruh - 7 km

Vybavenost:  čtyrkolka TGB Blade 1000 se stopovačem s šíří 2,7 m

Partnerské město: obec Petrovice, obec Tisá, město Jílové u Děčína.

Autobusové spojení zde

Zázemí

Krásný Les - ubytování 10os., restaurace 0x.

Petrovice - ubytování 40os., restaurace 10x.

Rájec - ubytování 30os., restaurace 0x.

Tisá - ubytování 70os., restaurace 7x.

Ostrov - ubytování 100os., restaurace 3x.

Sněžník  -  ubytování 120os.,  restaurace 5x.

Parkování a nástupní místa: vyznačeno na Mapy.cz

Popis běžkařských tras

Krušnohorská bílá stopa - magistrála 24 km

Pokračování - Adolfov (z parkoviště) - Krásný Les (přes můstek, 400 m po silnici a zahnout pod dálnici) - Mordova rokle - Petrovice (přejít parkoviště u Letadla AIR Restaurant) - Nový dvůr  (Neuhof, za odpočívadlem kolem Rájeckého rybníku) - Rájec (za rybníkem přes můstek) - Rozcestí nad Rájcem (pokračovat směr Turistická chata) - Tisá (rozcestí u Turistické chaty, pokračovat po cyklo 3017) - Sněžník (2km dlouhá rovná trasa kolem Čapího modřínu až na konec trasy Hotel Sněžník).

Červený okruh 20 km

Na okruh můžete nastoupit z několika míst (viz Mapy.cz). Pokud nastoupíte v Petrovicích, z parkoviště u Letadla Air restaurant, a vystoupáte po louce nad ním, dojdete k rozcestníku. Zde zahnete vpravo, směrem k rybníku Liškárna a do lesa v Tisé za statkem. Na dalším rozcestí, U křížku, přejdete přes silnici Tisá-Rájec a budete pokračovat po lesní cestě do prudkého kopce. Na konci této cesty odbočíte vpravo, směr Turistická Chata Tisá. Z rozcestí u Turistické chaty se dáte po červené nebo po cyklo 3017 a dojdete až k silnici Tisá-Sněžník. Tu přejdete a po rovné lesní cestě budete pokračovat (300m) až před Hotel Sněžník. Zde odbočíte vlevo přes louku, až dojdete k silnici Sněžník- Tisá. Přejdete silnici a vydáte se po Železné neboli Oborové cestě směrem k Ostrovu. Ze Sněžnické náhorní roviny padáte kamenným úvozem do Ostrova. Poté půjdete 1,5 km po hlavní silnici až dojdete na rozcestí s Křížkem. Zde Vás čeká stoupání úvozem, až k rozcestí nad Rájcem. Z rozcestí sjedete mezi skalami do Rájce, který minete zadní cestou k parkovišti. Z něj pokračujete směrem dolů až k Rájeckému rybníku, který objedete a dáte se po polní cestě do Obecního lesa v Petrovicích. Z lesa se dostanete opět na louky nad Letadlem v Petrovicích. Těmi sestoupáte opět na nástupní parkoviště u Air Restaurant.

Zelený okruh 10 km

Doporučujeme zaparkovat na parkovišti u Letadla Air Restaurant v Petrovicích. Na zelený okruh vystoupáte za parkovištěm do kopce. Na rozcestí zvolíte odbočení vlevo, směrem do Obecního lesa, kterým projdete a sejdete do bývalé osady Nový dvůr. Trasa vede dál podél Rajeckého rybníka, kde přejdete můstek, vystoupáte do kopce a dostanete se tak do obce Rájec. Na vrchu obce přejdete parkoviště a lesem se dostanete do úvozu mezi skalami. Až přijdete na rozcestí nad Rájcem, zahnete vpravo a po dalších 400 m opět vpravo. Po 500 m následuje prudké klesání z hřebene až k silnici Tisá-Rájec - roscestí U křížku. Přejdete silnici a opět budete pokračovat lesní cestou, až dojedete k lesní křižovatce. Odbočíte vlevo směrem k obci Tisá - U statku. Před vstupem do obce se prudce stočíte vpravo a po rovné cestě budete pokračovat asi 900 m k rozcestníku. Ten rovně minete a následně budete klesáte lesem dolů. Na další křižovatce odbočíte vlevo, po rovné cestě vyjdete ven z lesa a přejdete louku. Poté budete prudce klesat k rybníku Liškárna. Přejdete můstek, stočíte se vpravo a  budete pokračovat do mírného kopce, až na vrchol Petrovických luk nad Letadlem. Z nich se asi 300 m dlouhým klesáním dostanete až k nástupnímu místu u Letadla Air Restaurant

Žlutý okruh 6 km

Doporučujeme zaparkovat na parkovišti v Rájci. Z parkoviště se vydáte vpravo do lesa a projdete úvozem mezi skalami. Na rozcestníku nad Rájcem odbočíte po 100 m vpravo a po dalších 400 m opět vpravo na úzkou polní cestu. Za dalších 500 m budete z hřebene prudce klesat až k silnici Tisá-Rájec - roscestí U křížku. Přejdete silnici a budete pokračovat lesní cestou, až dojdete k lesní křižovatce. Na té odbočíte vpravo a půjdete zhruba 600 m po lesní cestě, až dojdete k části, kde začíná cesta s klesáním. Tou se dostanete na lesní rozcestí, kde odbočíte vlevo a po 50 m vpravo. Půjdete dále po rovné cestě ven z lesa, přejdete louku s mírným klesáním a dostanete se k rozcestníku. Na něm odbočíte vpravo přes louky, až k bývalé osadě Nový Dvůr. Za odpočívadlem se dáte podél Rájeckého rybníka, kde přejdete přes můstek. Vystoupáním do kopce se dostanete do obce Rájec, zde také naleznete parkoviště, kde jste svou trasu začínali.